Playing Narratives: jedinstveni susret stripa i gejminga

4 min read

Program “Playing Narratives: from comics to games” namenjen je strip crtačima, ilustratorima, animatorima, kreativnim piscima i drugim mladim kreativcima zainteresovanim da uplove u vode razvoja video igara, kroz osmomesečni program edukacije, mentorstva i zajedničkog rada. Projekat je inicijativa Francuskog i Goethe instituta u Srbiji i SGA, uz podršku Francusko-nemačkog kulturnog fonda, kompanija Digital Arrow, Two Desperados, 3lateral kao deo Epic Games i Ubisoft Belgrade, kao i drugih partnera iz Francuske, Nemačke i Srbije.

Program Playing Narratives: from comics to games posebno je namenjen strip crtačima, ilustratorima, animatorima, kreativnim piscima, kao i onima koji se bave kompjuterskim modelovanjem ili dizajnom zvuka. Ukratko – svima onim profilima koji mogu biti vredan član tima koji razvija koncept jedne video igre, kao i onima koji žele da se lično i profesionalno razvijaju u tom pravcu.

U pitanju je skoro celogodišnji program edukacije, mentorstva i produkcije, koji će 15ak učesnika uvesti u svet gejminga, i potražiti dodirne tačke između ove sfere i domena stripa. Zajednički su im vizuelna naracija, razvoj karaktera, kreativno pisanje, “worldbuilding” i brojne druge tehnike i metodologije, a jedan od ciljeva ovog projekta je da pojedini stripovi “ožive” i dobiju svoje interaktivne verzije kroz razvoj celokupnih gejming koncepata.

Odabrani učesnici će stoga prolaziti kroz predavanja i radionice iz tema kao što su istorijat gejminga, narativni dizajn, vizuelni storytelling, razvoj karaktera, game i level dizajn, game art i animacija, ali i upoznati tehničke (game engine) i poslovne aspekte gejminga i vezane za marketing, user aquisiton i druge važne teme. Pored svega toga, radiće se i na razviju “mekih” veština kao što su timska kultura ili prezentacione veštine. Neka od predavanja biće otvorena i za širu zajednicu, i realizovana kao hibridni ili onlajn događaji.

Otvoreni poziv za učešće do 4. aprila u ponoć!

Pozivamo sve mlade stvaraoce i profesionalce starosti između 16 i 35 godina koji su aktivni u nekoj od navedenih disciplina, da se prijave na konkurs ispunjavanjem online prijave, najkasnije do nedelje,  4. aprila u ponoć! (Nakon ovog roka, selekciona komisija koju čine predstavnici svih partnera na projektu sačiniće užu listu kandidata koji će biti pozvani na kratke online intervjue 8. i 9. aprila. Nakon toga, 12. aprila biće objavljena lista 15-20 odabranih učesnika, dok će prvi sastanak i predavanje biti održani 15. aprila.)

Za učešće se mogu prijaviti mladi kreativci iz cele Srbije, s obzirom da će programi biti održavani u “hibridnom” formatu, a troškovi lokalnog transporta učesnika takođe mogu biti pokriveni. Neke od radionica ili predavanja biće realizovani i u Novom Sadu i Nišu.

Kroz učešće u programu Playing Narratives učesnici imaju priliku da:

  • se profesionalno i lično razvijaju, sarađuju sa drugim mladim stvaraocima i rade u timu
  • razviju svoj prvi kolaborativni gejming projekat ili koncept
  • cele godine rade u inspirativnom i transdisciplinarnom okruženju
  • sagledaju kompletan gejming ekosistem i istražuju proces razvoja jedne igre iznutra, kroz predavanja, radionice, specijalne događaje, studijske posete i praktičan rad
  • direktno upoznaju neke od vodećih francuskih, nemačkih i srpskih eksperata iz domena gejminga, stripa i srodnih disciplina, koji će svoje znanje prenositi njima i njihovim kolegama
  • imaju obezbeđen prostor za zajednički rad, neophodnu opremu i materijale
  • dobiju celogodišnje članstvo u ImpactHUB-u, koje omogućava da do kraja godine koriste njihov coworking prostor i druge prednosti
  • imaju besplatan pristup svim SGA programima koji budu realizovani do kraja godine
  • imaju priliku da zajedno sa svojim timom osvoje nagradu i prođu kroz proces produkcije trejlera za pobednički koncept
  • se pripremaju se za eventualne profesionalne angažmane u gejming industriji
  • uspostavljaju nova poznanstva, prijateljstva i saradnje


Ferenc Giric
i Norbert Varga, osnivači kompanije Digital Arrow koja je generalni sponzor projekta, istakli su povodom svog učešća u njemu da “
Digital Arrow smatra da je važan razvoj mladih talenata u raznim formama transdisciplinarnosti iz više razloga: zbog pružanja mogućnosti mladim i ambicioznim ljudima da se inspirišu i upoznaju sa stvaranjem video igara, kao i zbog razvoja regiona u celini.” Kao istaknuti sponzor uključila se i kompanija Two Desperados, čiji je CEO Vojislav Milutinović pojasnio da “Two Desperados podržava projekat Playing narratives jer predstavlja inicijativu koja spaja gejming ekspertizu evropskih zemalja i Srbije, a omogućava mladima da kroz aktivnosti tokom cele godine bolje upoznaju industriju video igara.”

Iz SGA ističu da je ovo njihov prvi međunarodni projekat, i da ono što posebno ohrabruje je da je prepoznat od velikog broja partnera, i pre svega domaćih kompanija, koje su odličile da ga podrže i da se uključe u njegovu realizaciju. “U narednim godinama može se očekivati značajnija internacionalizacija našeg rastućeg gejming ekosistema, kako kroz aktivnosti SGA tako i brojnih drugih aktera i stejkholdera”,istakao je Relja Bobić, programski direktor SGA.

Program Playing Narratives zajednički su inicirali Francuski institut i Goethe-Institut u Beogradu, u saradnji sa SGA. Projekat je podržan od strane Francusko-nemačkog kulturnog fonda, koji je osnovan 2003. godine povodom 40. godišnjice Jelisejskog sporazuma. Fond ima za cilj jačanje francusko-nemačke saradnje kroz podršku kulturnim i umetničkim projektima koje zajednički sprovode diplomatska predstavništva i instituti za kulturu obe države u tesnoj saradnji sa lokalnim partnerima.

Pored toga, projekat su prepoznali i brojni partneri u zemlji i inostranstvu: generalni pokrovitelj projekta je kompanija   Digital Arrow iz Novog Sada, a kao istaknuti sponzori u realizaciji učestvuju i domaće kompanije Two Desperados i 3lateral kao deo Epic Games. Ubisoft Belgrade takođe je sponzor projekta. Renomirane organizacije iz Nemačke (akcelerator Spielfabrique) i Francuske (visoka škola za video igre i interaktivne digitalne medije Cnam-ENJMIN) i njihovi predavači takođe su involvirane u realizaciju projekta.

Podelite na platformi po izboru!

Ostalo:

DigiTalk Konferencija: Preuzmi kontrolu i promeni pravila digitalne igre

DigiTalk Konferencija: Preuzmi kontrolu i promeni pravila digitalne igre

Digitalk Konferencija, pod sloganom „Promeni pravila, preuzmi kontrol…

Pročitaj
Heapcon ’22. u brojkama

Heapcon ’22. u brojkama

I bi Heapcon 2022. Nakon dvogodišnje pauze veliki Heapcon, dvodnevna konfer…

Pročitaj
Hajde da pričamo o ženama u IT industriji!

Hajde da pričamo o ženama u IT industriji!

Kako bi najavio temu o kojoj će pričati na svom TED govoru, Šon Ačor objašn…

Pročitaj
SparkMe konferencija objavljuje prvi talas govornika

SparkMe konferencija objavljuje prvi talas govornika

Stižu zanimljive vesti od SparkMe konferencije, jednu od najvećih poslovnih…

Pročitaj
Pročitaj sve