Intervju: Zašto Хипкон лајт i šta da očekujete
Ove godine smo sa uzbuđenjem najavili novu konferenciju u gradu ─ Хипкон лајт.
Zbog čega smo došli na ovu ideju, šta su ovogodišnji planovi i šta možete da očekujete ─ pitamo Nina, ovogišnjeg koordinatora, i približavamo vas novom dešavanju u Dorćol Platz-u, 2. oktobra.
Zdravo, Nino! Hajde da počnemo od nekog tvog viđenja cele ove godine i izazova koje je donela. Kako je cela situacija uticala na event industriju i šta se u Heapspace-u promenilo?
Početak 2020. uopšte nije slutio šta nas čeka, oprečne informacije i mahom lagan ton svih državnih i zdravstvenih zvaničnika su nas učinili potpuno nespremnim, globalno, da se suočimo sa ovako nečim. Potom su države, u naglom prelazu sa nemara u paniku, odlučile da svojim merama potpuno uruše svetsku ekonomiju i u tome su najveći gubitnici oni koji najviše zavise od direktnog ljudskog kontakta, mahom u zatvorenom prostoru među stotinama i hiljadama drugih – a to je event industrija. Jedna od globalno najbrže rastućih privrednih grana, svela se na webinare i web konferencije, koje nikada neće zameniti kvalitet i spontanost direktnog ljudskog kontakta. Zato se svi dovijamo kako umemo i čekamo konačno razrešenje ove tragedije u vidu vakcine, pa da nastavimo punom parom.
U kom trenutku i zašto se pojavila ideja za ovogodišnji Хипкон лајт?
Osnovni razlog zašto smo odlučili da pomerimo Hepcon 2020. je apsolutna neizvesnost putovanja i otvorenih granica uopšte. Bez spikera koji ne mogu da garantuju da dolaze, konferencija ne postoji. Shvatili smo da makar taj problem možemo da rešimo ako poziv bude upućen samo domaćim spikerima. Takođe, svesni smo ogromnog i neiskazanog kapaciteta koji domaća scena poseduje i znamo da ne pravimo nikakav kompromis sa kvalitetom sadržaja. Naprotiv.
Partneri i sponzori su veoma važan deo naše konferencije; prisustvo kompanija koje zapošljavaju na našem tržištu i žele da se predstave u najboljem mogućem svetlu je takođe nešto što je ove godine ugroženo. Prebacivanje fokusa sa employer branding-a na opstanak poslovanja i organizaciju rada od kuće njima zaista ne ostavlja dovoljno vremena da se posvete konferencijama i promotivnim aktivnostima. Marketing je jedna od prvih žrtava ovakvih potresa i toga smo potpuno svesni i upravo je i to jedan od primera katastrofalnog uticaja ove situacije na event industriju.
Naša želja je da život nađe put i da se određeni broj kompanija pojavi, u smanjenom kapacitetu, na ovogodišnjem Хипкону. Nadamo se da će to zaista i biti moguće.
Na kakve predavače “ciljaš” ove godine i o kojim temama će se govoriti?
Veliki deo predavača svakog Heapcon-a čine programeri. Njihova predavanja su okosnica konferencije i to je nešto što ćemo sačuvati. Međutim, svesni smo da postoji mnogo neispričanih, a fantastičnih priča iz srodnih oblasti – biznisa, dizajna i nauke, pa ćemo se truditi da se poigramo sa konceptom konferencije ove godine. Promenom paradigme i pravljenjem konferencije u potpunosti iz sopstvenih resursa i čistom snagom volje, ohrabrili smo se da pokušamo i da unesemo izvesne izmene u sastav predavača i da testiramo neke pretpostavke, pre svega da programere u publici ne zanima da samo gledaju programere na bini 🙂
U kojoj fazi pripreme se konferencija nalazi i kakva su tvoja očekivanja?
Za sada smo sigurni da imamo prostor, datum i program – Dorćol Platz, 2.10. od 9:30h. Četvrti ključni deo konferencije, publika, je ono na čemu sada krećemo intenzivan rad. Kao i svi, pažljivo i aktivno pratimo situaciju u državi i svetu i čekali smo povoljnu priliku da ovako nešto uradimo, uz poštovanje svih epidemioloških i zdravorazumskih mera.
Kome je konferencija namenjena i da li očekuješ novu publiku?
Konferencija je i dalje namenjena svim digitalnim profesionalcima. Promena publike bi zahtevala i dodatne promene koncepta, a Hipkon nikad nije bio “svaštara” već konferencija koja ima jasan fokus.
Da li želiš još nešto da nam poručiš? 🙂
Globalna pažnja je trenutno usmerena na probleme u kojima se nalazimo, i to je potpuno razumljivo i opravdano. Međutim, u svakom od nas tinja želja da se život vrati u normalu, na odgovoran i savestan način, koliko nam okolnosti to dozvoljavaju. Mi želimo da budemo deo te normalizacije i pomognemo svima da se sete za šta se sada borimo. Vidimo se u oktobru.